dodany: 23.02.2013 | tagi: , , , ,

Autor:

Hack na Zendesk skompromitował dane użytkowników Twittera, Tumblr i Pinteresta

4

Nastały czasy, w których mało który użytkownik Internetu, a zwłaszcza wszelakich portali społecznościowych, może czuć się bezpiecznie.

Dane trzech z najpopularniejszych mediów społecznościowych zostały naruszone. Ale to nie one były bezpośrednim celem ataku. Nazwałabym je raczej skutkiem ubocznym całego zdarzenia.

Firma zajmująca się wsparciem technicznym klienta, Zendesk, ujawniła dziś na swoim blogu, że stała się ofiarą naruszenia bezpieczeństwa, i jakby tego było mało, informacje trzech z jej klientów zostały pobrane przez atakujących. Wired jako pierwsze opublikowało nazwy tych klientów. Byli to Twitter, Tumblr i Pinterest.

W oświadczeniu na blogu pojawiła się informacja, że „usterka” została natychmiast znaleziona i załatana:

Nasze trwające śledztwo wskazuje, że haker miał dostęp do informacji o pomocy trzech z naszych klientów, które były przechowywane w naszym systemie. Najprawdopodobniej haker pobrał adresy e-mail użytkowników, którzy kontaktowali się w sprawach wsparcia i pomocy z ramienia naszych trzech klientów. Powiadomiliśmy o wszystkim naszych klientów i pracujemy wraz z nimi nad rozwiązaniem tego problemu.

Chociaż Zendesk nie podaje nazw swoich klientów, niektórzy użytkownicy zaczęli otrzymywać ostrzeżenia, że mogli zostać ofiarami naruszenia.

Tumblr wystosował e-mail do redakcji CNET, którego treść wyraźnie wskazuje na bycie jednym z trzech zainteresowanych klientów:

Jeśli maile, które zostały wysłane do Tumblr Support zawierały adresy waszych blogów, może stać się tak, że wasze adresy e-mailowe zostaną z nimi powiązane. Wszelkie informacje, jakie zawarliście w e-mailach do Tumblr Support mogą zostać wyeksponowane i narażone. Zalecamy zapoznanie się z korespondencją wysyłaną przez was na którykolwiek z poniższych adresów:

abuse@tumblr.com, support@tumblr.com, dmca@tumblr.com, legal@tumblr.com, enquiries@tumblr.com lub lawenforcement@tumblr.com.

 

Redaktor działu aktualności WebSecurity.pl. Z zamiłowania i wykształcenia pedagog. Propagatorka łączenia wolnego i otwartego oprogramowania i edukacji. Miłośniczka kawy, czekolady i książek psychologicznych.

4 odpowiedzi na “Hack na Zendesk skompromitował dane użytkowników Twittera, Tumblr i Pinteresta”

  1. avatar Katarzyna Sejdak napisał(a):

    W języku polskim brakuje dobrego tłumaczenie słowa "compromised" w kontekście bezpieczeństwa IT. Mogłoby być "zhakować" czy "naruszyć", ale to też nie zawsze pasuje. Niemniej, część znaczenia tego słowa "ujawnić wady czegoś" w pewnym sensie oddaje znaczenie angielskiego słowa. Jeśli Rada Języka Polskiego wyda jakieś ustalenia w tej sprawie, oczywiście będziemy się do nich stosować.

  2. avatar Zynga, napisał(a):

    I purchase enjoyment from, bring on I came across just the thing I became trying to find. You have finished our 4 evening extended search for! The almighty Thanks a lot gentleman. Possess a great time. Ok bye

  3. Interesting words. I always find myself wondering what to say a helpful comment, but again I’m not feeling creative so instead I’ll just say thank you.

  4. You know hence a great deal regarding that subject, helped me professionally consider the item at a wide range of various perspectives. It’s such as men and women are certainly not serious besides it’s something to do with Gaga! Your special stuffs wonderful. All the time ensure that is stays upward!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *