dodany: 11.06.2013 | tagi: , ,

Autor:

Rozczarownie i frustracja zamiast okazyjnych wakacji last minute

0
Rozczarownie i frustracja zamiast okazyjnych wakacji last minute

Zgodnie ze statystykami Google Trends, to właśnie przełom czerwca i lipca jest momentem, kiedy Polacy masowo wyszukują informacje na temat ofert last minute. Prawie 6 mln z nas planuje w tym roku wyjechać za granicę i średnio przeznaczyć na ten cel około 2,5 tys. złotych. Przytłaczająca większość wyszukuje informacje na temat destynacji korzystając z sieci. Już dawno taki sposób zapoznawania się z ofertą touroperatorów wyprzedził bezpośrednią wizytę w biurze podróży. To Internet jest pierwszym źródłem informacji o wycieczce. Polscy internauci wyszukują opinie na temat hoteli, biur, atrakcji, porównują ceny online, by następnie dokonać samego zakupu offline w biurze (z nag. reaserch online purchase offline, w skr. efektROPO). Jednak już blisko połowa decydujących się na wyjazd dokonuje zakupu w sieci. To właśnie oni są na celowniku przestępców czyhających na łatwy zarobek.

trends last minute

Wykres ukazujący zeszłoroczny wzrost popularności wyszukiwania frazy „last minute” przez polskich użytkowników Internetu oraz początek tegorocznego sezonu wyszukiwania okazji.

Jak informują specjaliści ds. bezpieczeństwa G Data, to w czerwcu i lipcu obserwujemy duże zwiększenie się liczby spamu oferującego wyjazdy w nadzwyczajnie atrakcyjnych cenach. Jeżeli użytkownik skusi się na taką ofertę, często wpada prosto w pułapkę złośliwego oprogramowania zastawioną przez cyberprzestępców, tracąc tym samym ważne dane jak numer karty kredytowej.

Pracownicy G Data SecurityLabs radzą jak nie paść ofiarą „turystycznego spamu” i podejrzanych wakacyjnych ofert. Radzimy jak bezpiecznie zarezerwować wycieczkę – bez ryzyka i nieprzyjemnych konsekwencji.

Wiadomości e-mail z rzekomymi konkursami i podejrzanie korzystnymi ofertami to bardzo popularna metoda przemycania złośliwego oprogramowania na komputery niczego nieświadomych użytkowników. Sprawców interesują głównie dane dostępowe do kont online oraz dane kart kredytowych

– mówi Łukasz Nowatkowski, dyrektor techniczny G Data Polska.

 

Porady G Data dla polujących na oferty last minute:

  • Sprawdź dokładnie ofertę. Powinieneś przeczytać uważnie cały tekst oferty last minute łącznie z drobnym drukiem. Wyszukanie informacji na temat touroperatora też może okazać się pomocne.
  • Kasuj wiadomości spam bez ich otwierania. Najlepszym wyjściem po otrzymaniu niechcianej wiadomości jest jej natychmiastowe skasowanie. Dotyczy to także wiadomości z konkursami lub ofertami wakacji, które na pierwszy rzut oka wydają się zbyt piękne by mogły być prawdziwe. Nigdy nie otwieraj załączników z takich wiadomości, a także nie klikaj w linki w nich zawarte.
  • Zamknij luki bezpieczeństwa. System operacyjny i programy, z których korzystasz, powinny być zaktualizowane do najnowszych dostępnych w danej chwili wersji (service pack, aktualizacje, patche). Przestarzałe oprogramowanie, którego producent nie wspiera już aktualizacjami powinno zostać definitywnie odinstalowane.
  • Chroniony przez oprogramowanie zabezpieczające. Dobre rozwiązanie w kwestii bezpieczeństwa powinno być podstawowym wyposażeniem każdego użytkownika Internetu. Nie powinno się to ograniczać jedynie do programu antywirusowego, uzupełnieniem powinny być filtry spamowe, firewall oraz skaner w czasie rzeczywistym przed zagrożeniami online.

Jeśli nie chcesz zostać ofiarą cyberprzestępców powinieneś stosować oprogramowanie zabezpieczające oraz możliwie często aktualizować wszelkie aplikacje na Twoim komputerze. Sprawdzaj dokładnie wszystkie interesujące Cię oferty i bądź wyczulony oraz maksymalnie ostrożny. Jeżeli któraś z wiadomości na twojej skrzynce pocztowej budzi podejrzenia, skasuj ją bez jej otwierania, a tym bardziej czytania

– dodaje Nowatkowski.

Źródło: G Data

avatar
WebSecurity.pl to największy w Polsce portal o bezpieczeństwie sieciowym.
WebSecurity.pl to codziennie aktualizowane źródło najnowszych informacji i interesujących artykułów z zakresu bezpieczeństwa IT. Na WebSecurity.pl dzielimy się z Wami wiedzą (know-how) i umiejętnościami (how-to), publikując pomocne wskazówki, porady, kursy i tutoriale. Na portalu znajdziecie także prezentacje sprzętu oraz recenzje oprogramowania. WebSecurity.pl to również baza najciekawszych i najważniejszych wydarzeń branżowych w Polsce i na świecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *