Artykuły dotyczące tematu: Reuters

dodany: 15.08.2012 | tagi: , ,

Reuters przejęty po raz drugi

0

Strona Reuters’a została zhakowana drugi raz w tym miesiącu. Tym razem na platformie blogowej ukazał się post mówiący, że minister spraw zagranicznych Arabii Saudyjskiej, książę Saud al-Faisal, nie żyje.

Spółka podała, że post został opublikowany nielegalnie.

Reuters News nie opublikował fałszywych informacji. Zostały one sfabrykowane. A strona z tymi nieprawdziwymi informacjami została usunięta”

– powiedział rzecznik Reuters News.

Reuters podjęło decyzję o zamknięciu platformy blogowej do wyjaśnienia problemu.

dodany: 05.08.2012 | tagi: , ,

Konto Reutersa na Twitterze zhakowane

0

Platforma blogowa Reutersa została zhakowana w piątek. Do grona zhakowanych własności Reuters może dopisać zhakowane w niedzielę konto „ReutersTech” na Twitterze.
Oba zdarzenia wydają się być powiązane, bo w tych dwóch przypadkach fałszywe informacje są na ten sam temat – trwającej obecnie wojny domowej w Syrii.
Screenshot dzięki uprzejmości Worldwide Nieuws

Konto „ReutersTech” zostało przejęte i przemianowane na „RoutersME” (ME – Middle East – Bliski Wschód). Reuters potwierdził dziś na swoim głównym koncie Twittera zaistniałą sytuację.

„Dziś @ReutersTech zostało przejęte przez nieznanych sprawców i przemianowane na ReutersME. Obecnie konto zostało zawieszone i jest przedmiotem dochodzenia”.

Jak widać na powyższym zrzucie ekranu, większość z fałszywych tweetów była związana z Syrią. Sugeruje to powiązanie obu zdarzeń.

Tweetów było w sumie osiem, jeden z nich brzmiał:

„Wysoki oficer FSA, gen. Mustafa Al-Sheikh umarł podczas starć w Anadan, w prowincji Aleppo”.

Na ten moment żadna grupa nie przyznała się do odpowiedzialności do żadnego z ataków. Fałszywe historie związane z dwoma atakami mogą sugerować, że haki są połączone ze zwolennikami obecnego rządu Syrii.

dodany: 03.08.2012 | tagi: ,

Blogi Reutersa zhakowane

0

Reuters poinformował, że jego platforma blogów została zaatakowana przez hakerów i że opublikowane zostały fałszywe historie, rzekomo napisane przez jego dziennikarzy.

„Reuters.com został zaatakowany. Nasza platforma blogów została przejęta a na blogach kilku dziennikarzy Routersa pojawiły się fałszywe posty. Pracujemy nad tym, aby rozwiązać problem”,

napisali na Twitterze.

„Fałszywe posty na blogach, udające wywiad z szefem Wolnej Armii Syrii Riad al-Asadem zostały bezprawnie zamieszczone na stronie jednego z naszych dziennikarzy. Reuters nie przeprowadził takiego wywiadu, więc post został usunięty”

– dodali.

Jeden z postów był okraszony nagłówkiem: „Raid Al-Assad: Wolna Armia Syrii wycofuje się taktycznie z Aleppo”.

Artykuł błędnie informował, że

„naczelny wódz Wolnej Armii Syryjskiej oświadczył w piątek, że Wolna Armia Syryjska wycofuje się taktycznie z prowincji Aleppo po ostrych starciach, które miały miejsce wczoraj między  zawodową armią a Wolną Armią Syryjską”.

I dalej:

„Al- Assad potwierdził w rozmowie telefonicznej z Agencją Reuters, że armia zawodowa zabiła 1000 żołnierzy Wolnej Armii Syryjskiej i aresztowała ok. 1500 jej żołnierzy. Dodał, że syryjska armia zawodowa przeprowadziła kilka zrzutów wcześnie rano w piątek”.

Cała domena „blogs.reuters.com” była przejęta w czasie publikacji. Z pewnością nie jest to ani pierwszy, ani ostatni raz, kiedy główne gniazdo informacji zostaje zhakowane.

W zeszłym roku pisano przecież na PBS.Org, że Tupac wciąż żyje i mieszka w Nowej Zelandii…