Artykuły dotyczące tematu: Syria

dodany: 01.12.2012 | tagi: , ,

Syria odcina Internet

0

Syryjczycy nie mają od wczoraj łatwego życia, gdyż ich rząd postanowił odciąć zupełnie Internet… i bynajmniej tym razem wcale to nie był przypadek z historii, gdzie pewna babcia z Gruzji odcięła niechcący światłowód. Mało tego, wobec panującego tam reżimu nie został zablokowany tylko Internet, ale także sieci komórkowe oraz telefonia stacjonarna. Lokalna TV Syria State tworzy propagandę, iż jest to spowodowane usterkami technicznymi.

Sami buntownicy zarzucają władzom przesadną cenzurę – nic w tym dziwnego, w końcu to tylko Internet ostał się wolnym medium.

Są też informacje o tym, że część sieci działa i ma nadal połączenie z Internetem, ale zdecydowana większość Syryjczyków została odcięta od globalnej sieci. Inna sprawa, to fakt, że część „ocalałych” serwerów to maszyny, które służyły do ataków na syryjskich aktywistów.
Jedyna niezależna sieć, która nadal działa to Syrian Telecommunications Establishment. Pozostałe zostały odłączone wczoraj przed godziną 10:30 czasu UTC.

W sieci pojawił się też film obrazujący wyłączanie sieci w Syrii.

Jako ciekawostkę należy wymienić fakt, iż Syria jest, a raczej była na 8 miejscu na świecie, pod względem liczby bezpośrednich połączeń do sieci TOR, która zapewnia anonimowość w Internecie. Według statystyki ze strony projektu, ruch znacznie się zmniejszył z początkiem listopada.

dodany: 09.09.2012 | tagi: , , ,

Al-Jazeera: Syryjski „psikus” SMS-owy

0

Al-Jazeera  w niecały miesiąc została drugą agencją informacyjną, która stała się celem syryjskich hakerów rządowych.

Katarska stacja telewizji satelitarnej ujawniła dziś rano na Twitterze, że ich serwis informacyjny wysyłany za pomocą SMS-a został zaatakowany i użyty do wysłania fałszywych informacji, w tym tej mówiącej o zamordowaniu katarskiego premiera:

Chcielibyśmy poinformować naszych abonentów, że usługa Aljazeera SMS została zaatakowana przez piratów i że wysłali oni fałszywe i nieprawdziwe informacje”.

Grupa nazywająca siebie Syryjską Armią Elektroniczną podobno przyznała się do włamania. Drugi atak na telewizję nastąpił niecały tydzień później. Nadawca poinformował w środę, że kilka z jego stron internetowych zostało zhakowanych i naszpikowanych hasłami pro-syryjskiego rządu.

Ponadto grupa przyznała się do wyrafinowanego ataku na stronę główną Uniwersytetu Harvarda w zeszłym roku, gdzie na krótko pojawiła się informacja oskarżająca USA o wspieranie powstania przeciwko prezydentowi Syrii.

Pro-syryjscy hakerzy rządowi zintensyfikowały ataki na agencje informacyjne w ostatnich tygodniach. Na początku sierpnia Reuters w ciągu dwóch dni padł ofiarą 2 naruszeń bezpieczeństwa, kiedy hakerzy zdołali przejąć kontrolę nad ich platformą blogową i jednym z ich kont na Twitterze. Wcześniej w tym tygodniu hakerzy włamali się do ich witryny i dodali fałszywy post, który rzekomo miał być wywiadem z szefem Wolnej Armii Syrii.

Źródło: CNET News